måndag 3 maj 2010

En liten kvällstur...

I dag (3 maj 2010) släppte jag alla tankar på deklaration och annat tråkigt och gav mig ut på hojen. Solen sken och det var så gott som vindstilla. Temperaturen låg en bit över 10 grader. Turen gick först mot Falköpingshållet. Falköping City med det givna Ströget så klart (mycket fint att se där), upp på Mösseberg och utsikten där. Tog några bilder på mig och hojen. Sen via grusvägarna till Bergsjön mitt på berget, ner mot Odensberg och Odens kulle. Vidare till Gökhem (festligt namn förresten) och vidare till ett ännu festligare namn kanske: Oll..., förlåt Ålleberg. Där blev det en "snikfika" på cafét (småkaka och en Festis). Färden gick vidare till Djupadalen strax utanför Falköping. Jag har sett skylten många gånger jag kört förbi men nu var det första gången jag stannade till. Inget jag ångrar för det var en riktigt vacker plats... Resten av kvällsturen gick via Ekeskog, Tidaholm, Daretorp, Hökensås, Gate, Norra Fågelås, Hjo, Korsberga, Djursätra, Varola och till Skövde. Pust! Mätaren stannade på ganska precis 19 mil (lite drygt).