söndag 30 november 2008

Blandat från 2006

Det här året köpte jag en sprillans ny BMW R 1200 Gs Adventure. En hoj som jag till en början tyckte var lite väl klumpig, speciellt då jag hamnade på lite sämre vägar (typ skogsvägar, leriga "stridsvagnsspår" och på blött gräs då man undrar vart vägen tog vägen och man inser att man åker på en åker, läs äng). Jag gillar annars grusvägar men har inte riktigt förlikat mig med de sämsta vägarna. Beror nog på ovana, fel val av däck och dessa två komponenter ihop blir svårt på en tung hoj. Men, men - nu har jag kört hojen i tre säsonger och vänjer mig mer och mer. Funderar på grusdäck vid nästa byte, mest för att känna hur det är att köra med sådana på. Blir nog ett par TKC-80 i så fall.

Här nedan visar jag lite blandade bilder från "första sommaren med Adventuren".
En bild från den absolut första turen med hojen, omväg från Bike i Trollhättan till Skövde den 12 maj 2006.



Utsikt från Tabergstoppen (söder om Jönköping) och den obligatoriska räkmackan.


Vid sjön Lönern mellan Ulricehamn och Falköping. Det var här som filmen Änglagård lär ha spelats in - på andra sidan sjön i bild.

Så här ser det ut på faten då vårt "mc-gäng" varit på den årliga "Rabarber-paj-turen" hos Birgitta i Tidaholm.

"Alla vägar bär till Rom", även grusvägarna... Bilden är tagen på berget mellan Finnerödja och Laxå.


På grustur med två "proffs", David och Tord. Den här regniga augustidagen gick det som hejsan genom djupa vattenpölar och lera - det var rätt härligt när vattnet forsade över en. Men då det uppenbarade sig en hel sjö (nja, det var en vattenpöl) med lera runt om, då tog i alla fall jag det väääldigt, väldigt luuugnt. Men en dag ska jag visa dom! ;-)