måndag 4 maj 2009

Till Skåne den 1 maj

Direkt efter SMCTC:s 1 majtur drog jag vidare mot Vollsjö mitt i Skåne. Körde västkustvägen på små fina vägar. Stannade till mellan Falkenberg och Halmstad vid en vacker stenbro och damm (GPS: N56 52.081 E12 36.561). Träffade en mc-snubbe från trakten som berättade att han kört ett "rally" den dagen. Han hade kört långt också, ca 10 mil, och när jag berättade vad jag hade kört - och skulle köra - tittade han konstigt på mig. Min sträcka då dagen var slut blev 46,3 mil - helt normalt! Helgen i sin helhet slutade med 82 mil totalt...
I Skåne, vid Söderåsen, passade jag på att köra "Serpentinvägen". Omväxlande grus och asfalt i "hårnålskurvorna" (med en del rullgrus tyvärr). Är detta Sveriges enda serpentinväg tro - med hela fem hårnålar? Filmade nedfarten - men klippet blev en aning skakigt. Måste hitta ett bättre sätt att fästa mobilkameran. Kolla gärna in filmen - tagen i skymningen. Skakig, visst - men det går att se.